Dicks Sporting Goods genopliver golfmærket Tommy Armour. Det bliver med fokus på kølleteknologi, der skal gavne både tilgivelse og længde, melder de ud i en pressemeddelelse.
Tommy Armour-mærket stoppede produktionen i 2016, da det var ejet af et andet firma. Men nu er det altså den gigantiske, amerikanske retailer Dicks, der får mærket på banen igen. Dermed kan udstyr, bolde og tøj fra Tommy Armour udelukkende findes i deres butikker og webshops.
– Vi vil ære Tommy Armour-mærkets brand og lave et produkt, som enhver golfspiller kan bruge. Vi kan se på tidligere feedback, at man er nødt til at prøve disse køller for at fornemme den følelse og længde, de kan levere, udtaler Scott Hudler, der er Senior Vice President hos Dicks Sporting Goods.
I samme øjemed har de lanceret TA1-driveren og jernsæt med navnet TA1. Putteren af modellen Impact kan også fås hos Dicks.
Afdøde Tommy Armour er kendt som The Silver Scot og har vundet tre majors.